18.4.2016← Takaisin

Päällystöliiton puheenjohtajapäivien yhteydessä julkistettiin vuoden urheiluteon ja vuoden toimihenkilön valinnat.

Vuoden 2015 urheiluteon tekijäksi liiton hallitus valitsi yliluutnantti Kari Pennasen Vekaranjärven  Päällystöyhdistyksen esityksestä.  Kari Pennanen on vuosia ollut ja on edelleen yksi maamme kärkiampujista kiväärilajeissa. Osaamistaan Kari on jakanut auliisti myös puolustusvoimien piirissä kouluttaessaan ja valmentaessaan varusmiehiä ammunnan saloihin.

Vuoden 2016 toimihenkilöksi liiton hallitus valitsi kapteeni Jukka Mäkisen Kaakkois-Rajan Päällystöyhdistyksen ja Raja- ja Merivartiokoulun Henkilöstöyhdistyksen esityksestä. Jukka Mäkinen toimii nykyisin Päällystöliiton keskustason edunvalvontatehtävissä liiton rajan pääluottamusmiehenä. Aikaisemmin hän on toiminut paikallistason luottamusmiehenä ja myös liiton varapuheenjohtaja. Jukka on huolehtinut osaamisellaan ja sinnikkyydellään rajavartiolaitoksessa palvelevien Päällystöliittolaisten jäsenten edunvalvonnasta vuosien ajan. Hän on saavuttanut asiantuntemuksellaan sekä olemuksellaan myös työnantajaedustajien arvostuksen.