30.1.2018← Takaisin

Puolustusvoimissa ja Rajavartiolaitoksessa on omat tarkentavat virkaehtosopimuksensa. Paikallisesti neuvotellaan mm. työajoista ja siirtokorvauksista.

Turvallisuustilanne on muuttunut ja sotilaiden työ on muuttunut valmiustyöksi, jossa valtion koskemattomuus turvataan vuoden jokaisen päivän jokaisena tuntina. Tämä on aiheuttanut suuren työpaineen.

Olemme esittäneet työnantajalle neuvottelujen aloittamista ja sopimuksien kehittämistä vastaamaan uutta todellista tilannetta.

Työnantaja on vastannut neuvottelutarjouksiin kielteisesti. Sotilaat ihmettelevät mistä tällainen epäkunnioitus heitä kohtaan voi johtua. Sopimukset umpeutuvat torstaina eikä edes neuvotteluaikoja ole sovittu. Työnantajan toiminta vaarantaa sopimisen perinnön ja on selkeä kannanotto työrauhaa vastaan.

Lisätietoja:
Aliupseeriliiton vt. puheenjohtaja Mika Tiitinen, 050 5627624