26.4.2017← Takaisin

Elinkeino-, ympäristö- ja liikennekeskusten (ELY) tiedotteissa esiintyi eilen 25.4.2017 väärää tietoa Päällystöliittoa koskien.

Myös osa maakunnallisista sanomalehdistä oli julkaissut kyseisen tiedotteen omilla verkkosivuillaan.

Virheellinen uutinen sekoitti kaksi eri ammattiliittoa keskenään: Päällystöliitto ry ja Suomen Laivanpäällystöliitto ry.

Tiedote on nyt korjattu ELY keskusten toimesta:

Merimiesunioni (SMU) ja Suomen Laivanpäällystöliitto (SLPL) ovat jättäneet Suomen Lauttaliikenne Oy:lle (Finferries) lakkovaroituksen vapaasti kulkevien alusten osalta. Toteutuessaan lakko pysäyttäisi lauttaliikenteen Hailuodossa. Työehtokiistan sovittelua käydään valtakunnansovittelijan johdolla. Mikäli sopua ei saada aikaan, lakko alkaisi näillä näkymin perjantaina 28.4.2017 klo 06:00.