EVP-KESÄPÄIVÄT VAASASSA

Tervetuloa 17. – 18.8.2019 evp-yhdistyksen kesäpäiville Vaasaan.

Ilmoittautuminen Hotelli Scandic Waskiassa (Lemmenpolku 3). Perjantaina 16.8. tulleille on aamupalan jälkeen klo 9.30 lähtö saaristoristeilylle. Lauantaina 17.8. tulijat ilmoittautuvat klo 11 – 11.30, majoittumisen jälkeen on tulokahvi ja lähtö saaristoristeilylle klo 13.30. Molempien risteilyjen ohjelmaan kuuluu lounaaksi tarjottava lohisoppa. Aamupäivän risteilijöille on iltapäiväkahvi hotellilla klo 14.00.

Veljesillalliselle kokoonnumme hotellin ravintolaan klo 19.30 ja nautimme runsaan buffet illallisen. Illallisen jälkeen ilta jatkuu Mika Peltoniemi -duon tahdittamilla tansseilla.

Sunnuntaina, 18.8. aamiaisen jälkeen, on mahdollisuus kurssikokousten pitämiseen.

Koko paketin hinta on 120 euroa, sisältäen saaristoristeilyn, lohisopan, kahvit, veljesillallisen ruokajuomineen. Mikäli tulet perjantaina on paketin hinta 160 euroa. Lisähinta yhden hengen huoneesta 30 euroa /vrk. Pelkästään veljesillalliselle osallistujalle hinta on 55 euroa.

Ilmoittautumiset Lauri Sundille 28.7 mennessä, kertokaa myös erikoisruokavaliot, lauri.sund@pp1.inet.fi tai 0500 736 383. Ilmoittautuminen vahvistetaan maksamalla samalla osallistumismaksu ilmoittautumisen mukaisesti evp-yhdistyksen tilille FI90 4456 0010 2343 19.

Hannu Kuparinen Kotiseutuneuvokseksi

Hannun isä oli kotoisin Karjalan Suojärveltä, Raudun pitäjästä. Sotien jälkeen hän jatkoi sotilasuraansa Oulun kasarmilla. Tästä ympäristöstä oli Hannunkin luontevaa aloittaa sotilasura 1.4.1966 väliaikaisessa palveluksessa 1. Erillisessä Viestikomppaniassa, Oulussa. Aliupseerin peruskurssin hän suoritti 1967–1968, johon sisältyi viestialan erikoisjakso Riihimäellä.

Nokia aloitti elektroniikkatehtaan perustamisen Ouluun vuonna 1973, johon haettiin toimihenkilöitä tuotantolinjojen käynnistämiseen. Hannu haki, ja pääsi töihin Nokian tehtaalle, joka sijaitsi silloin osoitteessa Kansankatu 55. Tehdas siirtyi myöhemmin 70-luvun puolessa välissä Ruskoon. Hannu erosi Puolustusvoimien palveluksesta omasta pyynnöstään 1.5.1973 ja siirtyi Nokialle. Hannu aloitti varastonhoitajan tehtävissä, josta eteni varastopäälliköksi ja myöhemmin materiaalipäälliköksi. Hannu toimi myös Oulun tehtaiden toimihenkilöiden pääluottamusmiehenä STTK-laisessa ay-kentässä noin kymmenen vuotta, jolloin Nokian henkilöstömäärä Oulussa oli noin 5000 henkeä. Hannu toimi sivutoimisesti myös Eläkesäätiön varapuheenjohtajana noin 20 vuotta, siihen asti kun erosi palveluksesta vuonna 2002. Hannun työura päättyi siis Nokialla noin 30-vuoden jälkeen.

Hannu liittyi Oulun Päällystöyhdistyksen evp-osastoon vuoden 1997 alusta. Hannu aloitti hallitustyöskentelyn vuonna 2002, ja toimii hallituksessa edelleen. Samana vuonna Hannu oli perustamassa valtakunnallista evp-yhdistystä Hämeenlinnassa, ja aloitti heti hallituksen varajäsenenä. Se pesti kesti vuoteen 2015 asti.

Hannu oli myös perustamassa Pohjan Viestikiltaa Ouluun 1969, joka toimi aluksi Riihimäellä toimineen Viestikilta ry:n paikallisosastona, kunnes eriytyi omaksi yhdistyksekseen vuonna 1990. Yhteiskunnallisia luottamustehtäviä Hannulla on ollut lukuisia, mm. Myllyojan suuralueen puheenjohtajana ja asukastuvan toiminnanjohtajana. Valtakunnan tasolla Hannu on toiminut omakotiliitossa ja paikallistasolla 45 vuotta. Hannun harrastuksia ovat myös purje- ja moottorilento, laskuvarjourheilu ja järjestötoiminta. Ansioistaan Hannulle myönnettiin Kotiseutuneuvoksen arvonimi 27.6.2018.

teksti: Veijo Koskela ja Antero Mikkonen, valokuva Juha Ristola

Ladattavat tiedostot: