25.10.2018← Takaisin

Tänään torstaina 25.10.2018 alkoivat puolustusministeriössä tarkentavat virkaehtosopimusneuvottelut koskien 1.4.2019 maksettavan virastoerän (0,75 %) toteuttamista puolustusvoimissa.

Neuvotteluissa käsiteltiin sekä neuvotteluvarallisuuden kohdentamisperiaatteita että neuvotteluaikataulua.  Esillä oli myös työnantajan neuvottelutavoite kehittää perheestään erillään asuvan siirtovelvollisen virkamiehen matkustamiskustannuksilla korvattavien kotimatkojen määrää.

Neuvotteluosapuolten yhteinen tavoite on, että neuvottelutulos saavutettaisiin jo helmikuun 2019 alkuun mennessä, vaikkakin keskustason sopimus mahdollistaa virastoeräneuvottelujen jatkamisen aina maaliskuun 15. päivään saakka. Yleiskorotus 1,1 % ja nyt neuvoteltava virastoerä 0,75 % tulevat maksuun huhtikuun 2019 palkanmaksun yhteydessä.

Päällystöliitto ry:n omat neuvottelutavoitteet päätetään ja priorisoidaan vasta liiton sääntömääräisessä edustajakokouksessa 6. marraskuuta 2018 Helsingissä.  Tavoitteet ja muut edustajakokouksen linjaukset on luettavissa tuonnempana liiton jäsensivuilla ja Päällystölehdessä.

Lisätietoa neuvotteluista antavat:
Puheenjohtaja Jyrki Lukkarinen p. 040 301 9291